دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

علی شریعتی مزینانی، مشهور به دکتر علی شریعتی در ۲ آذرماه سال ۱۳۱۲، در روستای کاهک از توابع شهر سبزوار در خاندانی که به علم شهرت داشته اند به دنیا آمد. وی به نویسندگی، جامعه‌شناسی و تاریخ‌شناسی علاقه نشان داد. شریعتی علاوه بر شهرت زیادش برای سهم داشتن در انقلاب ایران، به‌دلیل کارنامه فعالیت‌هایش برای  نیز شهرت داشته است.
وی در سا‌ل‌ ۱۳۳۴ به‌ دانشکده‌ ادبیا‌ت‌ و علوم‌ انسا‌نی‌ دانشگا‌ه‌ مشهد وارد گشت‌ و رشته‌ ادبیا‌ت‌ فا‌رسی‌ را برگزید. در همین‌ سا‌ل‌ با‌ یکی‌ از همکلا‌سا‌ن‌ خود بنا‌م‌ پوران‌ شریعت‌ رضوی‌ ازدواج‌ میکند.
وی در سال 1337 پس از دریافت لیسانس از دانشگاه مشهد به فرانسه رفت و پس از مدتی با‌ مدرک‌ دکترا در رشته‌‌ها‌ی‌ .جا‌معه‌ شنا‌سی‌ و تا‌ریخ‌ ادیا‌ن‌ به‌ ایران‌ با‌زگشت‌.
در سا‌ل‌ ۱۳۴۸ به‌ حسینیه‌ ارشا‌د دعوت‌ میشود و بزودی‌ مسئولیت‌ امور فرهنگی‌ حسینیه‌ را بعهده‌ گرفته‌ و به‌ تدریس‌ جا‌معه‌ شنا‌سی‌ مذهبی‌،‌ .تا‌ریخ‌ شیعه‌ و معا‌رف‌ اسلا‌می‌ میپردازد.
سر انجا‌م‌ در روز یکشنبه ۲۹ خرداد ما‌ه‌ ۱۳۵۶ در انگلستان بر اثر ایست قلبی ایستاد از دنیا رفت و توسط موسی صدر نماز خوانده شد و در سوریه دفن شد.

این بود برداشتی مختصر از زندگی علی شریعتی، اما این وبگاه قصد دارد تا با انحرافاتی که جامعه آنها را از زبان و افکار و آثار علی شریعتی دریافت کرده است روشن گری کند و به نقد آنها بپردازد.