دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

انتساب های بی سند به پیامبر اکرم توسط شریعتی

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۶ ب.ظ

آقای دکتر شریعتی که به تعبیر خودش بالاترین اسلام شناس است ، در نحوه برخورد پیامبر اسلام در آخرین لحظات زندگی آن حضرت  در کتاب اسلام شناسی چاپ طوس ص 441 ( توجه داشته باشید کتاب اسلام شناسی چاپ طوس با اسلام شناسی چاپ تهران متفاوت است ) چنین نوشته است :

اسماء زن جعفر و خویشاوند میمونه همسر پیامبر ، از مهاجران حبشه بود ، وی ترکیب دارویی را که در آنجا آموخته بود ، برای پیامبر ساخت. در حالت اغماء آنرا به دهان وی ریختند ، چون به هوش آمد و دانست بی اجازه وی زنان از پیش خود به او دوا خورانده اند ، سخت خشمگین شد و بازخواست کرد ، همگی به گردن عباس انداختند و عباس توضیح داد : ترسیدیم بیماری تو ذات الجنب بوده باشد . از این توضیح خشمش بیشتر شد و برای تنبیه آنان دستو داد هر که را در خانه حضور داشت (جز عباس) از آن دارو بخورد ، میمونه روزه داشت اما پیغمبر اورا هم استثنا نکرد .

در جواب بافته های ایشان سوالاتی از این قرار مطرح است :

پیغمبر معصوم به چه مجوزی دارویی را که برای شخص غیر مریض روا نیست به اهل خانه حتی میمونه روزه دار می خوراند ؟

گذشته از این چگونه همه زنهای پیغمبرو دیگر حاضران دروغ گفته اند و دروغ خود را هم به گردن عباس انداخته اند ؟ و عباس نیز چگونه دروغ را از خودش نفی ننمود ؟ از همه بالاتر پیغمبری که به اذن الهی عالم به غیب است ، چگونه پی نبرد که چه کسی دارو را به وی خورانده است ؟

معلوم نیست آقای شریعتی این مطلب را از کجا نقل نموده است ؟


منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">