دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

خزعبلات محض...

شنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۵، ۰۵:۴۶ ق.ظ

با هم نظری در کتاب اسلام شناسی دکتر شریعتی بیاندازیم:

علی که هنوز چنین حرکاتی را نمی شناخت ، شگفت زده می نگریست ، انتظار می کشید تا محمد و خدیجه نمازشان را سلام دادند.

در برابر که به سجده می روید ؟

در برابر الله که مرا به رسالت مامور کرده است تا مردم را به او بخوانم ، از تو می خواهم که به او بگروی و به رسالت من ایمان آوری ، سپس او را به انکار بتان دعوت کرد و آیاتی را که رسیده بود بر او خواند .
علی گرچه هنوز پسر بچه ای هشت ساله است و تحت تکفل محمد و به او سخت ایمان دارد ، اما مردی که جرثومه (جنین) اش را با استقلال و استقامت سرشته اند ، نمی تواند بدین سادگی عقیده ای را بپذیرد و یا به دروغ بدان تظاهر کند ، گفت : «به من مهلت دهید تا در آن بیندیشم و با پدرم ابوطالب مشورت کنم.» اطاق را ترک کرد و یک راست به سوی خوابگاه خویش رفت و شب را در اندیشه این دعوت گذرانید ، آیاتی را که محمد بر او خوانده بود ، محمد را ، و رسالتش را ، بتان را ، الله را ، همه را در مغز جوانش مجسم می کرد...


(اسلام شناسی علی شریعتی چاپ طوس ص488)



حال تنها به این یک حدیث توجه کنید که بعد از ولادت حضرت علی علیه السلام، ایشان را خدمت رسول خدا می برند و عکس العمل حضرت علی را ببینید:

... قال ثم دخل رسول الله (صلى الله علیه و آله)، فلما دخل اهتز له أمیر المؤمنین (علیه السلام) و ضحک فی وجهه، و قال السلام علیک، یا رسول الله، و رحمة الله و برکاته. قال ثم تنحنح بإذن الله (تعالى)، و قال «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» إلى آخر الآیات. فقال رسول الله (صلى الله علیه و آله) قد أفلحوا بک، و قرأ تمام الآیات إلى قوله «أُولئِکَ هُمُ الْوارِثُونَ الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیها خالِدُونَ» فقال رسول الله (صلى الله علیه و آله) أنت و الله أمیرهم، تمیرهم من علومک فیمتارون، و أنت و الله دلیلهم و بک یهتدون... .

سپس رسول خدا صلی علیه و اله داخل شد؛ هنگام داخن شدن پیامبر علی علیه السلام در آغوش مادرش تکانی خورد و بر چهره پیامبر خندید و بر پیامبر سلام کرد و فرمود سلام و رحمت و برکت خداوند بر شما. سپس علی علیه السلام به اذن خداوند صدایش را در سینه فرو برد و سپس گفت : «بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ قَدْ أَفْلَحَ الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ هُمْ فِی صَلاتِهِمْ خاشِعُونَ» تا اخر ایات؛ سپس رسول خدا فرمود که مومنون به واسطه تو رستگار میشوند؛ و ادامه ایات را خواند تا : «أُولئِکَ هُمُ الْوارِثُونَ الَّذِینَ یَرِثُونَ الْفِرْدَوْسَ هُمْ فِیها خالِدُونَ» سپس رسول خدا فرمود ای علی بخدا قسم تو امیرمومنین هستی تو بر اساس علمت انها را رهبری می کنی و انها نیز امیری تو را می پذیرند تو راهنمای ایشان هستی و به واسطه تو هدایت میشوند.



چطور شخصی که در کودکی به قرآن نازل نشده متکلم است، درباره ایمانش باید تفکر کند؟

چه تعبیر زیبایی که "شریعتی از اسلام هیچ نفهمید".

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">