دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

دیدگاه علی شریعتی نسبت به پیامبر

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۱:۴۳ ب.ظ

شریعتی  در اسلام شناسی خود پیغمبر گرامی اسلام را شخصی معرفی می نماید که با زنان خویش می جنگد و هنگامیکه آزرده خاطر می شود یک ماه قهر کرده و به مسجد هم نمی رود ، او در کتاب اسلام شناسی چاپ طوس ص 510 و 511 چنین نوشته است :

مردی که در بیرون خانه مظهر قدرت و صلابت بود در درون خانه چنان نرم و ساده و مهربان رفتار می کرد که زنانش بر او گستاخ شده بودند ، آشکارا با او مشاجره می کردند و بی پروا سخن می گفتند و از آزارش دریغ نمی کردند .

یک روز که به سختی از آنان رنجیده شد – بر خلاف سنت معمولی که زنان را از خانه بیرون می راندند و اکنون نیز مومنین غالبا چنین می کنند – خود از خانه بیرون رفت و در انباری که یک طرفش غله ریخته بودند ، اقامت گزید .

این انبار بر بلندی قرار داشت و پیغمبر تنه درختی را می گذاشت و از آن بالا می رفت و چون به انبار می رسید ، آن را برمی داشت تا کسی مزاحمش نشود ، یک ماه با زنانش قهر کرد و چنان رنجیده بود که حتی به مسجد نیز نمی آمد مردم سخت اندوهگین و پریشان بودند .

عمر به نمایندگی آنان به سراغ وی آمد و اجازه خواست تا با وی سخن بگوید ، او اجازه نداد و عمر پیغام داد که اگر گمان می کنی که من می خواهم در مورد دخترم  با تو سخن بگویم ، من  از او بیزارم و اگر اجازه دهی گردنش را می زنم ، او را اجازه داد . عمر می گوید : وقتی وارد شدم دیدم در گوشه انبار در گوشه ای دراز کشیده و چون برخاست آثار حصیر بر پهلویش نمودار بود و من سخت به گریه افتادم ...

 

پاسخ :

آقای شریعتی طبق روال معمولشان در بازگویی مطالب ، ابتدا به تعریف و تمجید پیامبر اقدام نموده تا دل مخاطب را بدست آورد و کار خود را از روی اخلاص و محبت به رسول الله معرفی نماید سپس زیرکانه اتهاماتی بی اساس را نسبت به رسول گرامی اسلام وارد می نماید و به تعریف و تمجید از عمر خلیفه دوم می پردازد .

گذشته از این ، موارد زیر را در جواب شریعتی ذکر می نمائیم :

1- اولا سند این گفتار در کدام کتاب معتبر شیعه و سنی آمده است ؟

2- پیامبر منادی صلح و رحمت و اسوه حسنه چگونه با همه همسران خود ( در صورتیکه در میان همسران رسول لله ، زنان خوبی چون ام سلمه و ماریه وجود داشته اند ) یک ماه قهر نموده و از منزل فراری می شود ؟

3- تقصیر مردم چیست که آن حضرت اگر اختلافی با همسران خود دارد به مسجد نرود و مردم را از فیض نماز جماعت محروم سازد ؟ ضمن آنکه در این مدت یکماه وظیفه رسالتی که بر دوش نبی مکرم اسلام است چه می شود ؟

4- چگونه آن حضرت با همه زنانش یک مرتبه نزاع نموده و از خانه بیرون میرود و یکماه بر نمی گردد ؟

5-  اگر به فرض محال اگر بین حضرت و زنان وی چنین منازعه ای بوده است ، چرا آن حضرت به انبار غله می رود و یک ماه در آنجام می ماند ؟ آیا پیامبر در میان مسلمین جایی نداشته است ؟ و چرا مردم بعد از یک ماه اقدام می کنند؟


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">