دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

شریعتی و مخالفت او با قرآن

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۶ ب.ظ

در اسلام شناسی شریعتی ، قرآن نیز مجموعه انجیل و تورات قلمداد شده است . چنان که می نویسد :
قرآن نیز مجموعه اجیل و تورات است (اسلام شناسی چاپ مشهد ص578)

در پاسخ شریعتی می گوئیم :

داشتن چنین عقیده ای که قرآن را مجموعه تورات و انجیل بدانیم صددرصد حاکی از بینش انحرافی است . زیرا اگر منظور تورات و انجیل اصلی بوده باشد . بنابر نقل مورخان یهود و نصاری ، تورات و انجیل اصل موجود نیست و در طی حوادث تاریخی از بین رفته است گذشته از اینکه تورات مربوط به زمان حضرت موسی علیه السلام با نزول اجیل دوران تورات منتفی می شود چنان که بعد از حضرت عیسی علیه السلام نیز دوران انجیل با ظهور پیغمبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم منتفیخواهد بود و قرآ« کتاب آسمانی برای بشریت تا روز قیامت خواهد بود ، چنان که خود حضرت عیسی علیه السلام نیز بشارت به ظهور دین اسلام و پیامبری خاتم الانبیاء (ص) داده و دین اسلام را آخرین دین الهی و پیامبر اسلام را نیز آخرین پیامبر دانسته است و مقام خاتمیت برای آن حضرت قائل است . در تائید کلام آن حضرت به برخی آیات انجیل برنابا ذیلاً توجه می نمائیم :

1) در فصل سی و ششم آیه 5 می نویسد :

به تحقیق که پیغمبران همه آمدند مگر رسول الله آنکه زودتر است بعد از من بیاید  زیرا که خدای این می خواهد تا که من مهیا سازم راه او را .(انجیل برنابا ص107)

بشارت به ظهور پیامبر اسلام از قول حضرت عیسی در قرآن نیز آمده است . چنان که در سوره صف آیه 6 چنین فرموده :

و هنگامی که عیسی پسر مریم به بنی اسرائیل گفت : به درستی که من پیامبر خدا به سوی شما هستم و تصدیق می کنم آنچه از تورات را که پیش روی دارم و نیز شما را بشارت می دهم که بعد از من پیغمبری خواهد آمد که نام وی احمد است ، چون آن رسول با آیات وبه سوی خلق آمد گفتند : این سحری است آشکار .

مولای متقیان امیرمومنان علی علیه السلام در خطبه قاصعه به ضدیت سرمداران کفر و نفاق و شرک در پیشگاه پیامبر خدا از تحقق معجزه خواسته شده از طرف آنان و تعبیر سحر از آن سوی آنان توجه داده است و فرموده :

سران قریش همگی گفتند : او ساحری است بسیار درغگو که سحری شگفت دارد و سخت با مهارت است .(ترجمه نهج البلاغه فیض الاسلام ، ص809)

2) انجیل برنابا درباره حضرت آدم (ع) چنین نوشته است :

پس چون آدم برخاست بر قدمهای خود در هوا ، نوشته ای دید که مثل آفتاب می درخشید که نص عین او لا اله الا الله و محمدرسول الله بود * پس آن وقت آدم دهان خود بگشود و گفت : شکر می کنم ترا ای پروردگار ، خدای من زیرا که تو تفضل نمودی پس آفریدی مرا * ولیکن زاری می کنم به سوی تو اینکه مرا آگاه سازی که معنای این کلمات محمد رسول الله چیست ؟ * پس خدای جواب داد : مرحبا بتو ای بنده من آدم تو دیدی او را جز این نیست که او پسر تست آنکه زود است بیاید به جهان بعد از این بسالهای فراوان * و او زود است بشود فرستاده من آنکه از برای او آفریدم همه چیزها را * آنکه چون بیاید زود است نور بخش جهان را ...(انجیل برنابا ، فصل38 آیات14تا22 ص112و113)

آیه شریفه مفسران قرآن از قول ابن عباس در تفسیر آیه37 سوره بقره چنین نقل نموده اند :

از پیامبر خدا(ص) درباره کلماتی که حضرت آدم از پروردگار خود فرا گرفت و خدا از او درگذشت ، سئوال نمودم فرمود : از خدا خواست بحق محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین که از من درگذر ، خدا نیز از او درگذشت و توبه اش را پذیرفت .

علمای بزرگ دیگری از فریقین مطلب یاد شده را در کتب خویش ذکر نموده اند که از جمله آنان علامه سیوطی در تفسیر درالمنثور جلد1 صفحه60 و علامه خوارزمی در المناقب صفحه63 و علامه بحرانی در غایه المرام صفحه392 چاپ بیروت و علامه مجلسی در بحارالانوار جلد24 صفحه183 و علامه اربلیدر کشف الغمه جلد1 صفحه 645 و جناب شیخ صدوق در معانی الاخبار صفحه125 می باشد .

3) انجیل برنابا از قول حضرت عیسی(ع) چنین نقل نموده است :

گفتند : هرگاه تو نیستی مسیا و نه ایلیا و نه هیچ پیغمبری پس چه جهت دارد که بشارت میدهی به تعلیم تازه و خود را می نمایی بزرگتر در شأن از مسیا * یسوع جواب داد به درستی که معجزاتی که خدای آنها را بر دست من می کند ظاهر می کند این که سخن می کنم به آنچه خدای می خواهد * و من نمی شمارم خود را مانند آنکه از او سخن می رانید * زیرا که من لائق آن نیستم که بگشایم بندهای جرموق یا دوال های نعل رسول الله را که او را مسیا می نامید * آنکه بیش از من (نور او) آفریده شده و زود است بعد از می بیاید * و زود است بیاورد کلام حق را و نمی باشد آئین او را نهایت * (انجیل برنابا فصل چهل و دو ص 118 آیات 12 تا 18)

از این آیات بشارت به ظهور پیامبر اسلام و خاتمیت دین اسلام استفاده می شود .

4) در انجیل برنابا با صراحت حضرت عیسی (ع) نام حضرت محمد (ص) را ذکر نموده و چنین فرموده است :

زیرا که خدای عطا می کند به ایشان روح او را به نبوت * و چون دیدم او را از تسلی پر شده گفتم : ای محمد خدای با تو باد و مرا لایق آن نماید که دوال نعل تو را باز کند * زیرا هرگاه به این برسم خواهد شد پیغمبر بزرگی و قدوس خدای * (انجیل برنابا فصل چهل و چهار ص123و124 آیات 29تا32)

5) در انجیل برنابا فصل پنجاه و چهارم متذکر حضور رسول خاتم در عرصه محشر و التجاء اولیاء خدا به آن جناب ذکر شده است . (انجیل برنابا فصل54 ص139و140 آیات1تا22)

6) در انجیل برنابا فصل پنجاه و پنجم رخصت دادن حق تعالی حضرت رسول خاتم را برای شفاعت بحث شده است . (انجیل برنابا فصل55 ص141و143 آیات1تا39)

7) در فصل 56 انجیل برنابا آیات1تا9 ص143 بحث اجتماع انبیاء و پاکان نزد حضرت رسول و احضار شیطان برای کیفر دادن ذکر شده است .

8) و ...

 

قرآن هرگز متن تورات و انجیل فعلی نمی باشد زیرا در عهدین آیات فراوانی درباره خداوند و انبیاء وجود دارد که وهن مقام اولویت و رسالت است و برای نمونه می توان به موارد زیر توجه نمود :

1) تورات خدا را به شکل انسان معرفی نموده است . (عهد عتیق ، سفر پیدایش ، باب 1 ، آیه28)

2) خداوند تورات خرامان راه می رود و آواز می خواند . (عهد عتیق ، سفر پیدایش ، باب 3 ، آیه8)

3) خدای تورات از خلقت پشیمان می شود . (عهد عتیق ، سفر پیدایش ، باب 6 ، آیه 6)

4) خدای تورات برتی شناخت دوستان نشانه لازم دارد . (عهد عتیق ، سفر خروج ، باب 12 ، آیه23)

5) خدای تورات دارای لباس و گیسو می باشد . (عهد عتیق ، کتاب دانیال نبی ، باب 7 ، آیه9)

6) خدای تورات در کنار کوه صهیون مسکن دارد . (تورات کتاب فرامیر شماره 132 ، آیه 13و14)

7) خدای تورات با بنده خود را سر شب تا صبح کشتی می گیرد . (تورات ، سفر پیدایش ، باب 25 به بعد)

8) و ...

مطالب فوق نمونه هایی بود از خداشناسی تورات که اساس آن با معرفی صفات خدا در قرآن بکلی مغایرت دارد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">