دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

علی شریعتی : پیامبر و قرآن اختلاف افکن

جمعه, ۶ شهریور ۱۳۹۴، ۱۰:۰۴ ب.ظ

دکتر! شریعتی پیامبر خدا(ص) و قرآن را عامل اختلاف مذاهب اسلام می پندارد و چنین می نویسد:
اگر ادب علمی به من اجازه ابراز نظریه ای در تاریخ اسلام بدهد ، می توانم بگویم که اختلاف اصلی مذاهب را در اسلام که ثمره طبیعی اختلاف اصلی در درکها و مشربهای «اقوام» ، «افراد» و «ازمنه» است – پیغمبر و کتابش خود بعهده و پایه گذاری کرده اند و بذرهای این کشته های گوناگون و رنگانگ را بدست خود در مزارع و ارواح افشانده اند . (سلمان پاک ، ص20)

در جواب دکتر! بی اطلاع از قران و سیره نبوی می گوئیم :

پیامبر خدا (ص) و قرآن منادی وحدت امت اسلامی است و ایجاد تفرقه از دیدگاه قران و پیامبر بلا و نابودی است . (سوره انعام ، آیه65)

قرآن از همه دعوت می نماید که اعتصام به حبل الله داشته باشند و راه تفرقه را در پیش نگیرند و لذا می فرماید :

همگی به ریسمان الهی چنگ زده و اعتصام جویید ، و راه تفرقه را در پیش نگیرید . (سوره آل عمران ، آیه103)

علمای فریقین در احوالات رسول خدا(ص) از قول این عباس چنین نقل نموده اند :

در خدمت پیامبر خدا(ص) بودیم که بادیه نشین عربی آمد و عرضه داشت : ای پیامبر خدا از تو شنیدیم که میفرمایید : اعتصام به حبل الله بجویید ، حبل الله که ما به آن اعتصام جوییم چیست و کدام است ؟

پیامبر خدا(ص) دست در دست علی(ع) نهاد و به او فذمود :

تمسک به این داشته باشید زیرا او حبل الله المتین است .(ینابیع الموده شیخ سلیمان حنفی ج1 ، ص119)

بنابراین در زمان حیات و زندگی رسول مکرم اسلام ، امت اسلام وظیفه داشته که تنها در صراط مستقیم حرکت کند و علی(ع) نیز بر طبق سخن آن حضرتصراط مستقیم است زیرا پیامبر خدا(ص) به علی(ع) فرمود : انت صراط المستقیم

واقعه تاریخی غدیر خم نماینگر وحدت اسلام است . زیرا روز اعلان ولایت و وصایت و امامت عل(ع) از سوی پیامبر خدا(ص) و به فرمان خدای متعال بوده است و هیچکدام از رهروان مذاهب اربعه عذری در پیشگاه خداوند نخواهند داشت .

حدیث متواتر ثقلین نیز گواهی بر حقانیت پیروان قران و اهل بیت پیامبر خدا می باشد .

حدیث سفینه نوح نیز بیانگر تمسک به قرآن و اهل بیت پیامبر خدا است .

ملتزم ساختن امت اسلامی به پیروی از علی(ع) نیز حاکی از نورانیت راه علی(ع) بوده و اعلان رستگاری شیعیان علی(ع) نیز شاهد بر حقانیت شیعه اثنی عشریه بوده و مذاهب

اربعه در زمان پیامبر خدا(ص) وجود خارجی نداشته و اگر غصب خلافت و امامت از ناحیه ستمگران و ستمگستران بعد از رحلت پیامبر خدا صورت نمی گرفت و تمام افراد مسلمان بر پیمان و امامت علی(ع) وفا می نمودند و پیرو هوس نمی گردیدند تفرقه ای در میان امت اسلام به وجود نمی آمد .

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">