دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

دکتر انحراف

نقد افکار و آئار دکتر علی شریعتی

در "دکترِ انحراف" به انحرافاتی که با سوء استفاده از کلمه "دکتر شریعتی" به مردم خورانده شده است آشنا خواهیم شد. تقاضا داریم با حوصله تمام مطالب را دنبال کنید...

*نکته مهم: این وبلاگ تنها مطالبی را که می تواند مورد نقد قرار بگیرد را نقل می کند و هیچگونه پیش داوری و قضاوت وجود ندارد.

کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر اثر عبدالحسین خسروپناه در حجم 672 صفحه و با قیمت 8000 تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه منتشر شد.

کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر به سهگفتمان دین شناسی مهندس بازرگان، دکترشریعتی و دکترسروش می پردازد. این سه شخصیت بهنحوی در اندیشه دینی معاصر تأثیرگذار بوده اند، اما تا کنون منظومه فکری آنها موردنقد و بررسی قرار نگرفته بود؛ بنابراین ارائه تحقیق مستقلی که به ارزیابی این سهگفتمان فکری بپردازد لازم می باشد. کتاب آسیب شناسی دین پژوهی معاصر ضمن تدوین چیستی دین پژوهی وآسیب شناسی و روش شناسی آن، عناصر اصلی سه گفتمان دین شناسی بازرگان، شریعتی و سروشرا تبیین، تحلیل و ارزیابی می کند.

این کتاب با روش درون و برون دینی به بیان آسیب های دین پژوهان معاصر می پردازد که شامل فصول: ادبیات آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، چیستی آسیب شناسی، تبیین مفهوم مغالطه، مفهوم و ضرورت آسیب شناسی دینی، چگونگی مسأله سازی در آسیب شناسی دین پژوهی، گستره دین پژوهی معاصر، روش شناسی آسیب شناسی دین پژوهی معاصر، گونه های جریان های دین پژوهی ایران معاصر می باشد. و در بخش دوم به آسیب شناسی دین پژوهی بازرگان می پردازد، و در بخش سوم و چهارم به آسیب شناسی دین پژوهی دکترشریعتی و سروش می پردازد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">